برای کارمندان اداری پوهنتون تعلیم و تربیه کابل در مرکز آی-سی-تی سیمینار یک روزه آموزشی- رهنمودی تحت عنوان "امنیت سایبری" برگزار گردید!

hamid
یکشنبه ۱۴۰۴/۶/۳۰ - ۱۰:۳۸
یسب9+سی

روز دوشنبه موُرخ ۲۲/۳/۱۴۴۷ ه.ق مطابق ۲۴/۶/۱۴۰۴ ه.ش از طرف آمریت مرکز انکشاف مسلکی استادان با همکاری وزارت مخابرات برای کارمندان اداری پوهنتون تعلیم و تربیه کابل در مرکز آی-سی-تی سیمینار یک روزه آموزشی- رهنمودی تحت عنوان "امنیت سایبری" با حضورداشت، رئیس پوهنتون، معاون امور محصلان، آمر و مسوولین مرکز انکشاف مسلکی، کارمندان وزارت مخابرات و کارمندان اداری پوهنتون تعلیم و تربیه کابل آغاز گردید.

سیمینار فوق با تلاوتِ چند آیاتِ از قران‌مجید آغاز گردید.

در آغاز، محترم شیخ‌الحدیث سید بشیرآغا"هاشمی"رئیس پوهنتون تعلیم و تربیه کابل ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان و اشتراک‌کنندگان، در سخنان خویش گفت: امنیت سایبری امروز یکی از نیازهای اساسی نهادهای علمی، آموزشی و اداری می‌باشد. افزودند: پوهنتون‌ها به دلیل حجم زیاد معلومات و ارتباط مستقیم با نسل جوان، بیش از هر وقت دیگر در معرض تهدیدات سایبری قرار دارند. محترم "هاشمی" صاحب تأکید کرد که ارتقای ظرفیت کارمندان در بخش مدیریت سیستم‌های معلوماتی و جلوگیری از نفوذهای سایبری، یک ضرورت حیاتی است که پوهنتون تعلیم و تربیه کابل آن را در اولویت کاری خود قرار داده است.

بعداً، محترم پوهنوال دوکتور عبدالجبار"څپاند" آمر مرکز انکشاف مسلکی پوهنتون صحبت نمود و هدف از برگزاری ورکشاپ را توضیح داد. افزودند: در عصر دیجیتالی امروز، کارمندان اداری پوهنتون باید از مهارت‌های لازم در بخش امنیت سایبری برخوردار باشند تا بتوانند در برابر حملات احتمالی و تهدیدات آنلاین از داده‌ها و سیستم‌های پوهنتون حفاظت نمایند. همچنان بیان داشت که پوهنتون تعلیم و تربیه کابل در همکاری با وزارت‌ها و نهادهای تخصصی، برنامه‌های مشابه را ادامه خواهد داد تا دانش و مهارت کارمندان در عرصه‌های تخنیکی روز به‌روز ارتقا یابد.

در ادامه، محترم انجینر صفی الله"یوسفی"کارمند وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی راجع به موضوعات (تعریف امنیت سایبری و اهمیت آن در نهادهای دولتی و تعلیمی، معرفی مهم‌ترین تهدیدات سایبری از جمله هک، بدافزارها، فیشینگ و سرقت داده‌ها، تشریح روش‌های محافظت از حساب‌های ایمیل و شبکه‌های اجتماعی، راهکارهای تخنیکی برای ایجاد رمزهای قوی و مدیریت درست آن‌ها، آشنایی با سیستم‌های تشخیص و جلوگیری از حملات سایبری، اهمیت پالیسی‌ها و مقررات داخلی برای حفاظت از معلومات اداری.) معلومات همه‌جانبه را با کارمندان پوهنتون شریک نمودند.

در بخش پایانی سیمینار، اشتراک‌کنندگان سوالات خویش را مطرح کردند و از سوی کارمندان وزارت مخابرات پاسخ‌های علمی ارائه گردید.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۵/۳/۳۱ - ۱۴:۱۹
Background image

شورای علمی؛ به منظور توسعه علمی و تحقیقی بورد کمیته‌ پلان استراتژیک غنی‌سازی می‌شود!

یکشنبه- ۵،۱،۱۴۴۸ ه.ق

به هدف تهیه و ترتیب پلان استراتژیک ۱۴۰۵–۱۴۱۰ ه.ش پوهنتون تعلیم و تربیه کابل جهت غنی‌سازی بورد پلان استراتیژیک ، شخصیت‌های بلندپایه علمی به این بورد پیوستند. که. . .

شنبه ۱۴۰۵/۳/۲۳ - ۱۱:۳
Background image

پوهنتون تعلیم و تربیه کابل با پوهنتون البیرونی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد! 

 

شنبه- ٢٧،١٢،١٤٤٧ ه.ق 
به منظور تقویت مراکز علمی و اکادمیک تفاهم‌نامه همکاری میان پوهنتون تعلیم و تربیه کابل و پوهنتون البیرونی کاپیسا در بخش‌های علمی، تحقیقی و اداری به امضا رسید.. . .

BACK TO NEWS