سرپرست وزارت تحصیلات عالی دیروز طی نشستی با معینان و رییسان این وزارت و رییسان پوهنتون های مرکز و ولایات کشور به پیشرفت تحصیلات عالی در کشور تاکید کرده ضمن ابراز موقف ا.ا.ا در عرصه آموزش علم و دانش نظریات و پیشنهادات اعضای این نشست را استماع نمود.

keu_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۶/۳۰ - ۱۴:۵۹
ععع

در این نشست که رییسان پوهنتون های ولایات از طریق ویدیو کنفرانس وصل شده بودند، شیخ عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی، تعلیم و تعلم را یکی از واجبات دین مقدس اسلام و از برنامه های اساسی ا.ا.ا خوانده، از استادان و کادر های علمی کشور که در این راستا تلاش نموده اند، قدردانی نمود.

شیخ حقانی گفت که فراگیری علم تجربی در کنار علوم دینی منحیث مقصد یک امر ضروری است و بدون آن نمی توانیم با کاروان پیشرفت علم و دانش در سطح منطقه و جهان همگام شویم.

وی ضمن اشاره به شجاعت و ایمانداری مردم مجاهد و مسلمان افغانستان در راستای کسب پیروزی و مبارزه علیه اشغال ابراز خرسندی نموده، اظهارداشت که اکنون تحت حاکمیت نظام جدید اسلامی یکجا با استادان و دانشمندان کشور به صورت متحدانه و با استفاده از هرگونه امکانات جهت آموزش علوم برای فرزندان افغان تلاش صورت می گیرد.

استفاده موثر از تجارب سایر کشور ها، ارتقای ظرفیت استادان، ارتباط با پوهنتون های معتبر جهان و تنظیم نظام تحصیلات عالی کشور با ارزش های دین مقدس اسلام از مواردی بود که سرپرست وزارت تحصیلات عالی روی آن تاکید کرد.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی گفت: بعد از پیروزی جهاد مردم افغانستان، گام بعدی آبادی و پیشرفت افغانستان است و نقش پوهنتون ها و استادان برای رسیدن به این هدف خیلی ارزنده می باشد. موصوف تلاش استادان را در راستای آموزش علم برای فرزندان این سرزمین بخش از جهاد خواند و از آنان قدردانی کرد.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی گفت که بزودی نهاد های تحصیلات عالی به فعالیت آغاز خواهند کرد و به تمام استادان و کارمندان پوهنتون ها هدایت داد که برای یک آغاز خوب به کارهای خود امادگی داشته باشد.

در این نشست دکتور عباس بصیر وزیر قبلی تحصیلات عالی، پوهاند دکتور محمد عثمان بابری رییس پوهنتون کابل و تعدادی از رییسان پوهنتون ها و استادان طی صحبت های شان از موقف نیک ا.ا.ا در قبال تحصیلات عالی کشور استقبال نموده، یک سلسله نظریات و پیشنهادات شان را در زمینه مطرح کردند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی وعده داد که در راستای حل مشکلات نهاد های تحصیلات عالی از هیچ نوع تلاش دریغ نخواهد کرد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۲:۶
Background image

جلسه‌ شورای اداری پوهنتونِ تعلیم و تربیه کابل برگزار گردید!

روز یکشنبه موُرخ ٦/١/١٤٠٣ ه.ش مطابقِ ١٥/٩/۱۴۴۵ ه.ق شورای اداری پوهنتونِ تعلیم و تربیه کابل با حضورداشتِ رئیس پوهنتون، معاونین، روئسای پوهنځی‌ها و اعضای شورای اداری پوهنتون تعلیم و تربیه. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۶ - ۸:۵۱
Background image

به اُمید افغانستان سرسبز و آباد!

روز شنبه مؤرخ 13/9/1445 ه.ق. مطابق 4/1/1403 ه.ش از طرف بنیاد خیریه نجم برای سرسبزی بیشتر پوهنتون تعلیم و تربیه کابل به تعداد(200) نهال اهداء گردید.

محترم، شیخ الحدیث سید بشیر آغا. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ - ۱۱:۰
Background image

امتحانات نهایی سمستر تاق سال (1402) پوهنتونِ تعلیم و تربیه کابل آغاز گردید !

روز چهارشنبه موُرخ 10/9/1445 ه.ق مطابقِ 1/1/1403ه.ش امتحانات نهایی سمستر تاق سال (1402)پوهنتونِ تعلیم و تربیه کابل با شفافیت کامل و در فضای امن آغاز گردید.

محترم شیخ الحدیث مولوی سید. . .

BACK TO NEWS