بیوگرافی رییس پوهنځی زبان و ادبیات

 

من پوهاند نورمحمد احمدزی که درسال 1348 در یک فامیل روشنفکر و متدین چشم به دنیا کشودم، تحصیلات ابتداییه خویش را در لیسه عالی محمود طرزی به پایان رسانیده، در سال 1372 ازپوهنحی زبان و ادبیات پوهنتون تعلیم وتربیه کابل به سویه لیسانس به درجه عالی کادری فارغ گردیدم.

در سال 1373 منحیث استاد در انستیتوت پیداگوژی که بعداً بنام پوهنتون تعلیم و تر بیه کابل مسمی گردیده شامل شده و تقریباً مدت 28 سال منحیث کادرعلمی پوهنتون در دیپارتمنت انگلیسی ایفای وظیفه مینمایم. در سال 1385  برای مدت یک سمستر غرض آموزش برنامه (  Non-Credit) به ایالات متحده سفر نموده و به تعقیب آن در سال 1387 شامل برنامه ماستری پوهنتون اندیانا ایالات متحده امریکا شده و درختم سال 1388دیپلوم ماستری خویش را در رشته Language Education   )تدریس زبان) اخذ نمودم.  از زمانیکه منحیث استاد ایفای وظیفه مینمایم، توانستم یازده مقاله تحقیقی و سه اثر تحقیقی تحت عنوان  " آواز شناسی ¸ادیبات جهان و تحقیق " به نشر برسانم .

گفتنیست که مدت بیشتر از ده سال منحیث آمردیپارتمنت زبان و ادبیات انگلیسی ایفای وظیفه نموده در این مدت توانستم کار های مثمری را به گونه‌ی مثال ایجاد برنامه ماستری تیسول¸ ایجاد کتابخانه انگلیسی¸ تهیه و اUpdate  نمودن نصاب تحصیلی دوره لیسانس دیپارتمنت انگلیسی و بلند بردن ظرفیت های اساتید دیپارتمنت انگلیسی نام برد. فعلاً منحیث رئیس پوهنخی زبان و ادبیات ایفای وظیفه می نمایم  که در این بخش کارم تمرکز عمده را بالای ظرفیت سازی اساتید و محصلان نموده که توانستم تعداد 5 تن از استادان دیپارتمنت های مختلف را برای بلند بردن درجه‌ی تحصیل در مقطع دوکتورا به کشور های مختلف معرفی نمایم. ضمناً ارایه کانفرانس های افتخاری، ایجاد برنامه های فرهنگی و علمی توسط محصلان را برگزار کردم.

کمیته های فعال تحقیق و آموزش الکترونیکی را ایجاد نمودم که فعالیت های مفیدی را انجام داده اند. کار بالای ماهنامه‌ی پوهنحی را آغاز کرده ام و ان‌شاء الله در آینده‌ی نزدیک تکمیل میشود. تهیه بروشر و کتلاک پوهنخی نیز از فعالیت های رئیس پوهنخی میباشد. در آینده برای پیشبرد امور بهتر پوهنخی برنامه ها و طرح های مفید را در نظر دارم.