معرفی، تاریخچه و ارائه خدمات آمریت تکنالوژی معلوماتی 

تاریخچه

آمریت تکنالوژی معلوماتی پوهنتون تعلیم و تربیه کابل در سال (۱۳۹۰) به همکاری استادان پوهنحی کمپیوترساینس در بست کادری آمریت تکنالوژی معلوماتی تاسیس گردید  و در سال (۱۳۹۷) در چهارچوب اداری بست مستقل آمریت تحت اثر معاونیت امور  مالی و اداری  به وجود آمده. که به منظور ارایه خدمات انترنتی و بلند بردن سطح تکنالوژی مطابق به تکنالوژی روز و نیازهای جامعه تشکیل شده آمریت مذکور در چهارچوب یک بست آمریت دو بست مدیریت های عمومی و دو بست مدیریت فعالیت می نماید.

اهداف

هدف و تلاش  آمریت  تکنالوژی معلوماتی زمینه سازی برای گسترش دسترسی سراسری به خدمات تکنالوژی معلوماتی، زیر بناسازی سیستم های معلوماتی و توسعه تکنالوژی  معلوماتی ، ایجاد کنفرانس ها به سطح ملی و بین المللی، و دیجیل سازی امور رسمی پوهنتون تعلیم و تربیه کابل با ایجاد و فراهم آوری تسهیلات و ضروریات لازم تکنالوژی معلوماتی در مطابقت به استندرد های قرن (21 ) برای پوهنتون تعلیم و تربیه کابل میباشد.

 

ارائه خدمات آمریت تکنالوژی معلوماتی 

فراهم ساختن فرصت ها و زمینه سازی با ارائه خدمات:

  1. فراهم ساختن تجهیزات فعال تکنالوژی معلوماتی برای ادارت پوهنتون مانند نرم افزارها و سخت افزارهای دارای مجوز، پرنترها، ماشین فوتوکاپی ، تونر/ کارتریج و سایر وسایل مورد نیاز.
  2.  زمینه سازی برای گسترش دسترسی سراسری به خدمات تکنالوژی معلوماتی در سطح پوهنتون
  3. فراهم نمودن زمینه آموزش غیر حضوری(Online Classes) برای محصلان  آموزش از راه دور بدون اینکه محصلان به طور منظم و رو در رو با یک استاد در صنف حضور داشته باشد.
  4. ارائه و تجهیز ادارات با وسایل مناسب سمعی و بصری برای حمایت از تدریس و یادگیری به کمک تکنالوژی معلوماتی.
  5. ایجاد شبکه  تلیفون های داخلی شبکه(VOIP) در سرتاسر پوهنتون به منظور ایجاد ارتباطات میان ادارات و نصب تلیفون ها برای تمامی ادارات و کیبل کشی انترنت و تلیفون برای ادارات مورد نیاز.
  6. ایجاد شبکه انترنت وایرلیس(Wireless) در سر تا سر پوهنتون به منظور استفاده انترنت بدون لین برای استادان، کارمندان و محصلان.
  7. ارائه خدمات انترنت و تکنالوژی معلوماتی در ادارت و دفاتر برای استادان ، کارمندان و محصلان پوهنتون.
  8. ارائه خدمات تخنیکی نرم افزار و سخت افزار برای استادان ، کارمندان و محصلان پوهنتون.
  9. مدیریت و نظارت از فعال بودن و فراهم ساختن تجهیزات فعال تکنالوژی معلوماتی نرم افزار و سخت افزار ادارات، لابراتوارها و کتابخانه های پوهنتون.
  10. تدویر برنامه های آموزشی، ترنینگ ها، ورکشاپ ها و ویدیو کنفرانس های ملی و بین المللی.
  11. ایجاد و توسعه سیستم های جدید و مشکل یابی سیستم های معلوماتی موجود پوهنتون.